spinner-it

Моніторинг ЦОД з System Center Operations Manager

Мета курсу — надати слухачам знання та навички, необхідні для реалізації моніторингу інфраструктури і додатків з використанням System Center 2012 R2 Operations Manager, а саме: як виявити зниження продуктивності сервера, зміну конфігурації безпеки і параметрів доступності, а також налаштувати взаємодії приватного і хмарного ЦОДу. В даному курсі розглянуті теми налаштування ключових функцій Operations Manager, як моніторинг продуктивності додатків (APM), моніторинг мережевих пристроїв, панелі і віджети. В курсі висвітлено такі поняття, як пакети управління, перевизначення і модель розподілених додатків. Також в курсі вивчається процес розгортання і налаштування System Center 2012 R2 Operations Manager.

Аудиторія

Цей курс призначений для досвідчених адміністраторів приватних або публічних ЦОДів, що підтримують великі або середні організації і бажаючих вдосконалити свої навички з моніторингу ЦОДа за допомогою System Center 2012 SP1 Operations Manager, а також докладніше вивчити процеси розгортання, налаштування і експлуатації System Center 2012 SP1 Operations Manager.

Після закінчення курсу слухачі зможуть:
  • Спланувати розгортання System Center 2012 Operations Manager
  • Описати основні характеристики та функціональність System Center 2012 SP1 Operations Manager, включаючи апаратні і програмні вимоги, параметри безпеки, а також процес міграції і апгрейда на System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Спроектувати високодоступну платформу System Center і Microsoft SQL Server за допомогою Microsoft SQL Server AlwaysOn
  • Спланувати міграцію або апгрейд на System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Налаштувати консоль управління з ролями користувача
  • Описати різні методи розгортання агентів з System Center 2012 R2 Operations Manager, ключові елементи в пакетах управління і шаблонах пакетів управління
  • Налаштувати повідомлення, моніторинг та відстеження рівня обслуговування в System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Налаштувати служби ведення аудиту та безагентний моніторинг винятків в System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Налаштувати моніторинг продуктивності додатків і моніторинг мережевих пристроїв в System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Використовувати Operations Manager SharePoint Web Part в System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Налаштувати моніторинг продуктивності додатків і моніторинг мережевих пристроїв в System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Налаштувати панель моніторингу (Dashboard) і віджети в System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Описати нові хмарні компоненти, включаючи System Center Global Service Monitor і System Center Advisor
  • Налаштувати інтеграцію між System Center 2012 R2 Operations Manager і іншими компонентами System Center 2012 R2
  • Усувати несправності та проблеми з групами управління в Operations Manager
  • Розробити відновлення після збоїв за допомогою System Center 2012 R2 Operations Manager
Модуль 1: Огляд та архітектура

Перед впровадженням Operations Manager важливо зрозуміти основні можливості і функціонал, які надає продукт. Це дозволить використовувати Operations Manager для вирішення багатьох спільних проблем, які виникають в хмарі або центрах обробки даних, наприклад, питання забезпечення рівня обслуговування, надання доступу та забезпечення оптимальних умов для критичних додатків.

Operations Manager — це комплексне рішення моніторингу, яке вимагає ретельного планування, перш ніж його розгорнуть в корпоративному середовищі. Необхідно зрозуміти апаратні і програмні вимоги для вирішення і наслідки для системи безпеки, пов'язані з моніторингом комп'ютерів в межах локальної мережі, мережі периметра або публічній хмарі. Під час налаштування сховища для бази даних Operations Manager потрібно добре уявляти обсяг комп'ютерів і пристроїв, які контролюються, і розрахувати необхідний розмір баз даних.

Цей модуль описує компоненти, що містяться в групах управління Operations Manager, залежно та відносини між різними компонентами. У модулі розібрано планування і проектування груп управління Operations Manager.

Теми
  • Огляд Operations Manager
  • Огляд ключових можливостей Operations Manager
  • Базові компоненти і топологія
  • Питання доступу до хмари і ЦОД за допомогою Operations Manager
  • Планування і масштабування System Center 2012 R2 Operations Manager
Лабораторна робота: Використання помічника Operations Manager 2012
  • Визначення вимог до обладнання в групі управління Contoso
  • Створення діаграми Visio для проектування групи управління
Модуль 2: Розгортання нових груп управління System Center 2012 R2 Operations Manager

При плануванні нового розгортання Operations Manager потрібно брати до уваги вимоги до апаратного забезпечення та інші супутні фактори. Слід також враховувати чинники безпеки облікових записів, які потрібні Operations Manager і склад групи управління. Наприклад, може знадобитися встановити дві окремі групи управління для масштабування Operations Manager і задоволення вимог до моніторингу.

Після установки Operations Manager також необхідно враховувати деякі з найбільш загальних параметрів, так повинні бути встановлені такі параметри зберігання даних (очищення бази даних) і параметри ручної установки агента. Також слід вибрати відповідний метод розгортання агента, як, наприклад, використання метод установки через консоль (або примусова Встановлення) або метод ручного регулювання агента Operations Manager.

Теми
  • Огляд рекомендацій з безпеки
  • Проектування груп управління
  • Встановлення System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Налаштування параметрів за замовчуванням в Operations Manager
  • Розгортання агента Operations Manager
  • Налаштування безагентного відстеження винятків (Agentless Exception Monitoring)
  • Налаштування служби аудиту колекцій
Лабораторна робота: Встановлення нової System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Встановлення нових груп управління Operations Manager
  • Встановлення і налаштування сервера шлюзу
  • Налаштування інтеграції з Active Directory
  • Встановлення і настройка служби аудиту колекцій
  • Налаштування безагентного відстеження винятків
Модуль 3: Апгрейд Operations Manager

Якщо у Вас вже встановлений Operations Manager 2007 R2, то корисно знати, як оновити Operations Manager 2007 R2 до System Center 2012 R2 Operations Manager.

Модернізація основних компонентів для System Center 2012 R2 Operations Manager може виконуватися на Operations Manager 2007 R2 або на пізнішій версії. Більш ранні версії Operations Manager, як Operations Manager 2007 SP1 необхідно оновити до Operations Manager 2007 R2, перш ніж вони можуть бути оновлені до System Center 2012 Operations Manager. Додатково до установки Operations Manager 2007 R2 необхідно запустити принаймні накопичувальне оновлення 4 (Cumulative Update 4).

Перед установкою System Center 2012 Operations Manager потрібно вирішити кілька важливих завдань. У цьому модулі розглянуто порядок установки оновлень, які повинні застосовуватися при оновленні для System Center 2012 Operations Manager.

Перш ніж може бути виконано оновлення для System Center 2012 R2 Operations Manager, повинна бути запущена група управління System Center 2012 SP1 Operations Manager.

Теми
  • Планування апгрейду і міграції
  • Апгрейд до System Center 2012 R2 Operations Manager
  • Міграція на System Center 2012 R2 Operations Manager
Лабораторна робота: Апгрейд Operations Manager
  • Підготовка середовища Operations Manager 2007 R2 для апгрейду
  • Модернізація груп управління Operations Manager 2007 R2 до System Center 2012 Operations Manager
  • Апгрейд груп управління Operations Manager 2007 R2 до System Center 2012 SP1 Operations Manager
  • Апгрейд груп управління Operations Manager 2012 SP1 до System Center 2012 R2 Operations Manager
Модуль 4: Налаштування моніторингу фабрик і додатків

При розгортанні Operations Manager і установки агентів на комп'ютерах, де потрібно контролювати комп'ютери і служби, слід встановити пакети управління для початку моніторингу. Перед установкою пакетів управління необхідно розуміти конструкцію пакета управління, включаючи всі елементи пакета.

Необхідно розуміти, як налаштувати фабрику і моніторинг додатків в Operations Manager для приватних і публічних хмарних середовищ, в тому числі інтеграцію Operations Manager і диспетчера Virtual Machine Manager, а також інтеграцію Operations Manager з Windows Azure.

Також потрібно зрозуміти, як налаштувати пакети управління для спостереження за додатками, які запущені в фабриці, як Microsoft SQL Server, сервер IIS і SharePoint Server. В результаті показано, як налаштувати інтеграцію між Operations Manager і System Center Advisor, так щоб відображати оповіщення, що відносяться до компонентів фабрики і додатків.

Теми
  • Введення в пакети управління
  • Налаштування моніторингу мережевих пристроїв
  • Налаштування моніторингу фабрики
  • Налаштування моніторингу додатків
Лабораторна робота: Налаштування моніторингу фабрик і додатків
  • Встановлення на операційні системи Windows Server
  • Встановлення і налаштування пакета управління System Center для SQL Server
  • Встановлення пакета управління System Center для IIS v8
  • Встановлення і налаштування пакета управління System Center для SharePoint Server 2013
  • Налаштування моніторингу мережі
  • Налаштування взаємодії між Operations Manager і Virtual Machine Manager
  • Використання пакета управління System Center для інтерактивних панелей Virtual Machine Manager
Модуль 5: Моніторинг продуктивності додатків

Більшість організацій використовують Microsoft .NET Framework для створення призначених для користувача додатків, таких як для веб-сайтів інтрамережі. Пакети керування не будуть доступні для цих користувальницьких додатків, тут розглянуто, як проводити моніторинг продуктивності додатків і налаштовувати його в Operations Manager. Моніторинг продуктивності додатків забезпечує розширені можливості спостереження для .NET і Java додатків, включаючи моніторинг серверних і клієнтських систем.

На додаток до моніторингу додатків .NET безпосередньо через Operations Manager моніторинг продуктивності додатків може використовуватися з повною функціональністю Visual Studio IntelliTrace Collector для збору повного додатки. В System Center 2012 також можна інтегрувати Operations Manager з Team Foundation Server. При інтеграції Operations Manager може використовуватися для синхронізації оповіщення з робочими елементами в Team Foundation Server.

Теми
  • Моніторинг продуктивності додатків
  • Використання IntelliTrace
  • Інтеграція з Team Foundation Server
Лабораторна робота: Моніторинг додатків .NET
  • Моніторинг продуктивності додатків
  • Використання IntelliTrace
  • Налаштування інтеграції TFS
Модуль 6: Наскрізний моніторинг служб

При моніторингу ключових бізнес-додатків спостереження повинно виконуватися як з боку центру обробки даних, так і з боку кінцевого користувача. У цьому модулі описано створення штучних транзакцій для вимірювання продуктивності кінцевих користувачів.

Також розглянуто, як комбінувати моніторинг компонентів з штучними транзакціями в моделі розподілених додатків, які описують відносини між різними компонентами програми. Це дозволить забезпечити єдиний погляд на визначення причини і подальшої потенційної недоступності служби.

Також в модулі показано, як побудувати інформативні панелі моніторингу Visio, для демонстрації в реальному часі стану середовища зовнішнім користувачам.

Теми
  • Шаблони пакетів управління
  • Моделі розподілених додатків
  • Глобальний монітор служб
  • Панелі управління Visio в реальному часі
  • Лабораторна робота: Наскрізний моніторинг служб
  • Налаштування розташування клієнта для формування підсумкової панелі
  • Налаштування штучних транзакцій
  • Створення діаграм розподілених додатків Dinner Now
  • Створення діаграми Visio для розподілених додатків
Модуль 7: Системи показників, інтерактивні панелі і звіти

Візуалізація стану служби і додатки в Operations Manager — це ключовий функціонал, що дозволяє створювати інтерактивні панелі швидко і легко. Ці панелі можуть миттєво відображати продуктивність і доступність для одного або декількох додатків в одній панелі.

У модулі показано як створити системи показників і панелі моніторингу та надати різним бізнес-користувачам панелі з моніторингом показників ефективності середовища. Наприклад, власник служби може вимагати подання, де показано, чи дотримується служба параметрів угоди про рівень обслуговування чи ні.

Звітність також має важливе значення в процесі моніторингу середовища. Деякі співробітники можуть не мати доступу до Operations Console, але отримувати сповіщення по електронній пошті, і вони також можуть зажадати доступ до важливої ​​інформації про стан і продуктивності основних додатків і служб. В цьому випадку звіти можуть використовуватися для надання інтерфейсу до зібраних даних в Operations Manager.

Власникам служб і додатків також необхідно знати, що важливі для бізнесу служби дотримуються угоди про рівень обслуговування по продуктивності і доступності. Таким чином в модулі розказано, як налаштувати відстеження рівня обслуговування і відображати ці показники в Operations Manager.

Теми
  • Налагодження та управління звітами в Operations Manager
  • Налаштування відстеження на рівні служб
  • Налаштування Operations Manager SharePoint WebPart
  • Налаштування інтерактивних панелей і віджетів
  • Створення настроюються інтерактивних панелей
Лабораторна робота: 
  • Налаштування звітів, інтерактивних панелей і відстеження на рівні служб
  • Проектування настроюється звіту
  • Звіти за розкладом
  • Налаштування відстеження на рівні служб для DinnerNow
  • Налаштування панелі сповіщень
  • Налаштування підсумкової панелі
  • Налаштування панелі SLA і додавання публікації в панель SharePoint
  • Застосування інструменту GTM для публікації налаштованих панелей
Модуль 8: Створення та налагодження консолей

Команди підтримки додатків, що використовують Operations Manager, можуть виконувати запити або через локально встановлену консоль, або через веб-консоль. Зазвичай, в рамках підтримки додатків існує ряд ролей, які вимагають різні рівні дозволів при використанні Operations Console. Вони варіюються від дозволів тільки для читання до просунутих операторів. На додаток до цього всі ролі повинні обмежувати відображення даних тільки про ті комп'ютери і додатки, за які оператори несуть відповідальність. У цьому модулі розказано, як використовувати вбудовану безпеку на основі ролей в Operations Manager для гранульованих політик доступу до даних, уявленням і завданням в Operations Manager.

Групи підтримки програми зазвичай вимагають користувальницькі представлення в консолі для ключових додатків. У модулі розказано, як розробити і підготувати ці представлення для відповідної команди підтримки.

Хоча деякі члени команди можуть завжди тримати консоль відкритою, інші команди можуть зажадати відправлення повідомлення при виявленні проблеми. Operations Manager використовує повідомлення і канали повідомлень для підключення цієї функції. Цей модуль описує, як налаштувати і відправляти повідомлення електронною поштою ключовим командам підтримки.

Також щоб зменшити навантаження на різні групи підтримки додатків, описано як налаштувати завдання діагностики і відновлення в Operations Manager за допомогою методів діагностики і автоматизації виправлення виявлених проблем.

Теми
  • Безпека, області дії і ролі користувачів
  • Створення налаштованих видів і станів дозволу попереджень
  • Налаштування підписок на сповіщення
  • Створення завдань діагностики і відновлення
Лабораторна робота: 
  • Налаштування консолі операцій
  • Створення ролей користувачів та імпорт пакета управління Active Directory
  • Створення налаштованих станів дозволу
  • Створення налаштованих видів
  • Налаштування сповіщень
  • Налаштування завдань діагностики і відновлення
Модуль 9: Створення пакетів управління

Для типових програм, наприклад Microsoft SQL Server і Microsoft Exchange Server, є вже повністю закінчені пакети управління. При цьому можливо розширити моніторинг за замовчуванням, що містяться в Operations Manager, створюючи правила, монітори і групи всередині консолі оператора.

Однак, може бути потрібно створити абсолютно новий пакет управління для моніторингу призначених для користувача додатків. Для досягнення цього формується пакет управління в Visual Studio, компілюється і розгортається. Пакет управління повинен автоматично виявити і відстежувати компоненти програми.

Проблема створення пакета управління, докладно розглянута в цьому модулі, вимагає базового розуміння ключових концепцій. Даний модуль охоплює всі необхідні теми, включаючи створення пакета управління в консолі і Visual Studio.

Теми
  • Концепція створення пакетів управління
  • Створення пакетів управління за допомогою консолі управління
  • Створення пакетів управління за допомогою Visual Studio
Лабораторна робота: 
  • Створення пакетів управління
  • Створення пакетів управління за допомогою консолі управління
  • Створення пакетів управління за допомогою Visual Studio
Модуль 10: Інтеграція Operations Manager з іншими компонентами System Center

System Center 2012 R2 складається з декількох компонентів, які забезпечують повне управління ІТ-середовищем, включаючи серверну та клієнтську інфраструктури, а також мережеву інфраструктуру, яка їх пов'язує. Тут розглянута можливість управління клієнтськими пристроями за допомогою System Center 2012 R2.

Для забезпечення зручно управління ІТ-середовищем можливо впровадити інші компоненти System Center 2012 R2 з хмарою і ЦОДом. Це забезпечує легке і більш гнучке управління ЦОДом і хмарної середовищем, а також дозволяє автоматизувати безліч ручних процесів.

У цьому модулі показною кілька основних функцій інших компонентів System Center 2012 R2, а також переваги, які досягаються при інтеграції з ними Operations Manager.

Теми
  • Інтеграція з Service Manager
  • Інтеграція з Data Protection Manager
  • Інтеграція з Orchestrator
Лабораторна робота: 
  • Налаштування інтеграції з System Center
  • Налаштування інтеграції Operations Manager з Service Manager
  • Налаштування інтеграції Operations Manager з Data Protection Manager
  • Налаштування інтеграції з Orchestrator
  • Впровадження автоматичного перезапуску веб-сайту і створення інциденту при збою
Модуль 11: Усунення несправності, налаштування і відновлення після збоїв

Рішення для моніторингу має бути постійно доступно для ключових бізнес-додатків і постійно відповідати угодою про рівень обслуговування. Крім того оптимізована система моніторингу допоможе запобігти перебої і погіршення продуктивності. У цьому модулі показано, як оптимізувати сховище даних і переконатися, що обраний правильний обсяг даних для зберігання.

У всіх ключових системах важливо знати, де шукати проблему при усуненні неполадок. У цьому допоможуть розібратися звіти продуктивності, які наповнюються службами і агентами.

Для підвищення загальної доступності служби також розглянута настройка SQL AlwaysOn для Operations Manager, яка дозволить збільшити доступність бази даних.

Відмова компонента в середовищі Operations Manager не менш важливий для розуміння можливостей відновлення несправних компонент. У цьому заключному модулі розказано, як оптимізувати виконання аварійного відновлення у Operations Manager і усунути неполадки.

Теми
  • Усунення несправностей в базових компонентах Operations Manager
  • Налаштування пакетів управління
  • Налаштування SQL AlwaysOn для Operations Manager
  • Налаштування зберігання даних в Operations Manager
  • Відновлення після збоїв в Operations Manager
Лабораторна робота: 
  • Усунення несправностей Operations Manager
  • Усунення помилок установки агента Operations Manager
  • Відновлення після відмови сервера управління
  • Відновлення після відмови бази даних
Для ефективного навчання на курсі слухачі повинні володіти такими знаннями і навичками:
  • Рік чи більше досвіду роботи в проектуванні і реалізації структури System Center Operations Manager 2007 SP1 або System Center Operations Manager 2007 R2
  • Навички роботи з Windows Server 2008 R2 і Windows Server 2012
  • Навички роботи з SQL Server 2008 R2 і SQL Server 2012

Запис на курс

Код курсуWSC12-10
Тривалість5д (40год)
Код екзамену
Вартість без ПДВ35 000 грн.

У зв'язку з карантином всі наші курси читаються у online-форматі.